مجموعه آرین شما را به خرید بهترین محصول برنج ایرانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مناسب ترین قیمت برنج ایرانی کدام نوع برنج ایرانی است؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

کمترین و بیشترین قیمت برنج ایرانیمناسب ترین قیمت برنج ایرانی بر اساس نوع آنبرنج دم‌سیاه:برنج طارم هاشمی:برنج عنبربو:برنج دم سیاه مجلسی:برنج استخوانی:ویژگی های مناسب ترین قیمت برنج ایرانی نوع و کیفیت برنج: ۲٫ فصل برداشت: ۳٫ تأمین و تقاضا در تعیین مناسب ترین قیمت برنج ایرانی: ۴٫ محدودیت‌ها و مقررات: ۵٫ هزینه‌های تولید موثر بر مناسب ترین قیمت برنج ایرانی:
مناسب ترین قیمت برنج ایرانی بر اساس نوع آن

 

مناسب ترین قیمت برنج ایرانی را بر اساس کیفیت و نوع برنج می توانید انتخاب کنید. برنج ایرانی انواع مختلفی دارد. در بیشتر خانواده های ایرانی نه تنها در داخل ایران بلکه در خارج از ایران هم، این نوع برنج بر سر اکثر سفره ها مشاهده می شود. این موضوع به علت کیفیت بالا، عطر و طعم خوب برنج ایرانی می باشد.

برای اطلاع از مناسب ترین قیمت برنج ایرانی می بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. اول از همه اینکه کدامیک از انواع برنج ایرانی برای شما مد نظر است. دومین گزینه فصل خرید برنج ایرانی می باشد. در نهایت توزیع و تقاضا نیز در تعیین قیمت برنج ایرانی موثر است. در زیر به توضیح کامل این موارد پرداخته شده است.

کمترین و بیشترین قیمت برنج ایرانی

 

بالاترین قیمت برنج ایرانی برنج صدری دم سیاه می باشد. تفاوت برنج ایرانی و خارجی در طعم، عطر و قیمت آن می باشد. لازم به ذکر است برنج ایرانی طعم و عطر بی نظیری دارد و سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. در برنج ایرانی مواد نگهدارنده استفاده نمی شود اما در برنج خارجی این مواد یکی از مواد اولیه به کار رفته شده است. درست است که قیمت برنج ایرانی گرانتر از برنج خارجی است، اما از لحاظ سلامت و خوشمزگی بی نظیر تر است.

کمترین قیمت برنج ایرانی برنج نیم دانه طارم است. این برنج بیشتر برای سوپ، شله زرد و غذاهایی که برنج باید له شود مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برنج نصف قد برنج های معمولی بوده و در هنگام پخت قد نمی کشد.

کمترین و بیشترین قیمت برنج ایرانی

کمترین و بیشترین قیمت برنج ایرانی

مناسب ترین قیمت برنج ایرانی بر اساس نوع آن

 

در ایران، نوع‌ها و انواع مختلفی از برنج تولید می‌شود و بر اساس آن مناسب ترین قیمت برنج ایرانی تعیین شده است. در زیر به برخی از انواع رایج برنج ایرانی اشاره می‌کنم:

برنج دم‌سیاه:

برنج دم‌سیاه یکی از معروف‌ترین انواع برنج در ایران است. این برنج دارای دانه‌های کوچک و گرد است و در فرآیند تولید آن پوسته برنج حذف می‌شود. برنج دم‌سیاه به علت طعم مطبوع و قدرت جذب آب بالا مورد استقبال قرار می‌گیرد و برای پلوها و غذاهای مختلف استفاده می‌شود،همان برنج صدری می باشد که در گلستان و گیلان برداشت می شود.

 

برنج طارم هاشمی:

از معروف ترین برنج در ایران و یکی از انواع مناسب ترین قیمت برنج ایرانی است. قیمت تقریبی این برنج هم اکنون حدودا ۱۴۰ تومان برای هر کیلو می باشد. این نوع برنج از برنج هایی است که بیشتر خانوارهای ایرانی از آن استفاده می کنند و ممکن است نام آن زیاد به گوش شما خورده باشد. برنج طارم هاشمی در اکثر استان های شمالی از جمله مازندران کشت می شود.

برنج عنبربو:

 

یکی دیگر از برنج هایی است که مناسب ترین قیمت برنج ایرانی را دارد. قیمت تقریبی این برنج برای هر کیلو برابر با ۷۰ هزار تومان است. این نوع برنج دارای دانه‌های کوچک است. برنج عنبر بو بر خلاف برنج های ایرانی دیگر دارای طبع گرم است. این برنج در توابع جنوبی کشور کشت می شود. این نوع برنج در هنگام پخت زیاد قد نمی کشد اما عطر، طعم و بوی بسیار دلپذیری دارد.

 

 

برنج دم سیاه مجلسی:

برنج دم سیاه مجلسی یک نوع برنج ایرانی بسیار خوش پخت برای مجالس می باشد. زیرا این برنج در هنگام پخت بسیار دانه بلند می شود و شکل خوبی به خود می گیرد. قیمت این برنج حدودا بین ۱۰۰ الی ۱۳۰ هزار تومان در هر کیلو به فروش می رسد.

 

برنج استخوانی:

تقریبا می توان گفت این نوع برنج در بین دیگر برنج ها از مناسب ترین قیمت برنج ایرانی برخوردار است. قیمت برای هر کیلو حدودا بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان تعیین شده. برنج استخوانی به برنجی گفته می شود که بسیار محکم و سفید بوده. این برنج در هنگام پخت دیر قد می کشد و خورد نمی شود.

این تنها چند نمونه از انواع برنج‌های ایرانی است و هنوز تنوع دیگری در بازار موجود است. هر نوع برنج دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود است و ممکن است در مناطق و غذاهای مختلف کشور محبوبیت داشته باشند. بسته به مورد مصرف و میزانی که می خواهید خرید کنید این برنج ها قیمت مناسبی دارند اما لازم به ذکر است این قیمت ها صد در صد نیستند و ممکن است دچار نوسان شوند.

ویژگی های مناسب ترین قیمت برنج ایرانی

مناسب ترین قیمت برنج ایرانی بر اساس نوع آن

ویژگی های مناسب ترین قیمت برنج ایرانی

 

تفاوت قیمت در برنج ایرانی و مناسب ترین قیمت برنج ایرانی می‌تواند به عوامل گوناگونی برگردد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنم:

  1. نوع و کیفیت برنج:

در بازار برنج ایرانی، نوع و کیفیت برنج تأثیر زیادی بر قیمت دارد. برنج‌های متفاوتی از جمله طارم هاشمی، دم‌سیاه، عنبربو، استخوانی و… وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و کیفیت‌های منحصر به فردی دارند. برنج‌های با کیفیت بالا که در  مناطق خاص تولید می شوند ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

۲٫ فصل برداشت:

فصل برداشت برنج نیز می‌تواند تأثیری در قیمت داشته باشد. برنج‌هایی که  تازه به‌دست می آیند  از برداشت اخیر می‌توانند قیمت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، برخی از انواع برنج در فصل‌های خاصی برداشت می‌شوند و در این زمان‌ها معمولاً قیمت آنها بیشتر است.

۳٫ تأمین و تقاضا در تعیین مناسب ترین قیمت برنج ایرانی:

تقاضا و عرضه برنج نیز می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای برنج بیشتر باشد و عرضه کمتر، قیمت برنج افزایش می‌یابد. عوامل مختلفی مانند: تغییرات جمعیتی، تغییر در الگوی مصرف، نوسانات تجاری و… می‌توانند تقاضا و عرضه را تحت تأثیر قرار دهند.

۴٫ محدودیت‌ها و مقررات:

محدودیت‌ها و مقررات دولتی نیز می‌توانند بر قیمت برنج تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، تعرفه‌های وارداتی، محدودیت‌های صادراتی و سیاست‌های قیمت‌گذاری ممکن است قیمت برنج را تحت تأثیر قرار دهند.

۵٫ هزینه‌های تولید موثر بر مناسب ترین قیمت برنج ایرانی:

هزینه‌های مربوط به تولید برنج نیز می‌تواند در تعیین قیمت آن نقش داشته باشد. این شامل هزینه‌های مربوط به آبیاری، نیروی کار، بذر، کود و سایر فاکتورهای تولید است. هرچه هزینه‌های تولید بیشتر باشد، قیمت نهایی برنج نیز معمولاً بیشتر خواهد بود.

نوسانات قیمت برنج ایرانی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا آذر ماه ۱۴۰۲ متفاوت بوده است. در اینجا به برخی اشاره می کنیم. قیمت برنج طارم هاشمی آبان ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلو بوده و در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴۰ هزار تومان است. همانطور که مشاهده کردید تفاوت زیادی در قیمت ها طی یکسال گذشته ایجاد نشده است.

مناسب ترین قیمت برنج ایرانی بر اساس نوع آن

ویژگی های مناسب ترین قیمت برنج ایرانی

سید محمد علی مرتضوی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آرین شما را به خرید بهترین محصول برنج ایرانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.