مجموعه آرین شما را به خرید بهترین محصول برنج ایرانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازار فروش برنج کشت دوم

آنچه در این مقاله می خوانید...

مواد مغذی موجود در برنج تازهقیمت انواع برنج کشت دوم

برنج کشت دوم دارای بازار فروش و محبوبیت بالاتری نسبت به برنج کشت اول است. بسیاری از مصرف کنندگان طعم و عطر نوع کشت دوم را بهتر می دانند و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد. برنج کشت شده در نیمه دوم سال معمولا حجم کمتری داشته که این موضوع فروش و عرضه آن را به بازار محدودتر می کند.

بازار فروش برنج کشت دوم

مواد مغذی موجود در برنج تازه

مواد مغذی موجود در برنج تازه کشور ما یکی از تولیدکنندگان برتر برنج است و کشاورزان شهرهای شمالی توانسته اند تا حد قابل قبولی نیاز بازار داخلی این محصول را تامین کنند. برنج در وعده های اصلی غذای ایرانیان یک ماده خوراکی اصلی و پایه به حساب می آید. در ایران برنج طی دو نوبت کشت می شود که یکی در مرداد ماه و دیگری در آبان قابل کشت خواهد بود.

هنگام پخت، برنج کشت اول به اندازه برنج کشت شده در نوبت دوم قد نمی کشد و عطر و بوی کمتری دارد. این موضوع موجب ارزانتر شدن برنج کشت اول شده است. برنج انواع مختلفی دارد که با توجه به درجه کیفیت آنها عبارتند از: برنج هاشمی، برنج دم سیاه صدری، برنج طارم، برنج علی کاظمی و برنج کشت دوم طارم.

انتخاب خوش مزه و خوش عطر ترین برنج تولید شده در کشور کار سختی است زیرا سلیقه افراد متفاوت بوده و ممکن است هرکس نوع خاصی از برنج را بپسندد. اما آنچه واضح است، برنج کشت شده پاییزی در فهرست مرغوب ترین ها قرار دارد و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی از نیمه دوم تابستان تا اواسط پاییز، دارای عطر و مزه دلپذیرتری است.

برنج صرفا یک ماده غذایی برای سیر کردن افراد نیست. این محصول ارزشمند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، می تواند مانع از چاقی و ابتلا به انواع سرطان شود. برنج در کنترل فشار خون بسیار موثر عمل می کند و برای تقویت و رشد موها مفید است.

قیمت انواع برنج کشت دوم

قیمت انواع برنج کشت دوم برای برنج کشت شده نیمه دوم سال معمولا از برنج هاشمی و یا برنج طارم استفاده می شود. برنج کیلویی به فروش می رسد و برای خرید انبوه می توان از تولیدکنندگان تناژهای بالا را نیز خریداری کرد. همواره برنج کشت شده در نوبت دوم کیفیت بهتری نسبت به برنج کشت اول دارد و طبیعی است که قیمت آن بالاتر باشد.

برنج صادراتی را عموما از میان برنج کشت شده در نوبت دوم سال انتخاب می کنند. توزیع کنندگان عمده انواع برنج، آن را بصورت کلی از شالیکاران خریداری کرده و پس از شالیکوبی دقیق در کارخانه، آماده عرضه به بازارهای داخلی و یا صادرات می کنند. نحوه شالیکوبی که فرآیند تبدیل شلتوک به برنج سفید است در تعیین کیفیت آن نقش اساسی ایفا می کند.

قیمت برنج در فصول مختلف سال می تواند متفاوت باشد. بهترین راه برای آگاهی از قیمت، تماس تلفنی و یا مراجعه به سایت های معتبر توزیع برنج است تا از آخرین نوسانات این محصول مطلع شد.

سید محمد علی مرتضوی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آرین شما را به خرید بهترین محصول برنج ایرانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.